Netnation Europe

Goede support maakt het verschil. Onze helpdesk staat paraat om uw problemen snel en professioneel op te lossen.

Hoe kan ik betalen?

Terug naar de vragen voor het onderwerp Bestelprocedure

Is uw vraag hiermee nog niet volledig beantwoord? Zoek dan op trefwoorden uit uw vraag. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met onze helpdesk.




Hoe kan ik betalen?
De betalingen worden geheel geautomatiseerd afgehandeld door onze betalingsprovider 'Adyen'. U betaalt dus niet direct aan ons, maar aan Adyen. Wanneer u tijdens de bestelprocedure op 'Betaal' klikt, wordt de website van Adyen geopend met de beveiligde betaalprocedure.

Betalingswijzen wisselen per land vanwaar u betaalt. Kijk voor een overzicht van mogelijke betalingsmethoden op adyen.com.

 
Tips voordat u gaat betalen:
De betalingen via automatische incasso worden binnen 5 werkdagen verwerkt. Om veiligheidsredenen moet de betaling binnen een bepaalde tijd afgerond zijn. Het is dus raadzaam om vooraf de benodigde gegevens te verzamelen.
  • Kies in het dropdown menu uw taal en land (keuze uit verschillende betalingsmogelijkheden per land).
  • Kies de gewenste betaalmethode.
  • De instructies die volgen verschillen per betaalmethode. Lees de tekst goed. Bij een overboeking is het uiterst belangrijk dat het gegeven referentienummer goed wordt ingevuld.
  • Na een succesvolle creditcard betaling wordt uw pakket direct aangemaakt en de domeinnaam aangevraagd (afhankelijk van uw bestelling). Overboekingen nemen ongeveer een week in beslag voordat het geld binnen is en uw bestelling verwerkt kan worden.

Wanneer de betaling niet correct is voltooid, doordat u bijvoorbeeld niet op tijd uw gegevens bij de hand had, krijgt u een foutmelding. In dit geval dient u een email naar klantenservice@netnation.nl te sturen met het verzoek om de betaling weer open te stellen. Zodra wij dit gedaan hebben, kunt u vanuit uw control panel, onder 'factuurgeschiedenis', de order opzoeken en de betaling weer starten.
 
Hoe betaal ik een openstaande order of factuur?
Een verlengingsorder zal automatisch 1 maand voor de einddatum naar uw contact e-mailadres gemaild worden. U kunt tevens in uw control panel onder 'Abonnementen' uw gegevens controleren en een verlengingsorder aanmaken. Zie hieronder instructies hierover:
  • Inloggen op uw control panel: http://hsp.netnation.nl/cp
  • Klik op 'Mijn Account' boven in uw scherm (2de tab)
  • Klik op 'Saldo'
  • Klik op 'openstaande verlengingsorder of factuur'
  • Klik op de button 'betaal deze factuur'
  • Kies de betaaloptie 'Adyen' of 'Automatische incasso' en doorloop de stappen tot het einde.
  • Voor een overmaking vanuit het buitenland kies Adyen en selecteer het gewenste land.
  • Wenst u dat nieuwe facturen via automatische incasso worden betaald? Vul dan onder 'Factuurbeheer' > Automatische Incasso uw gegevens in.
  • Zodra de betaling is verwerkt ontvangt u per e-mail een bevestiging met de factuur. U kunt de factuur ook downloaden onder 'Factuurgeschiedenis'.

Hoe stel ik een automatische incasso in?

Automatische incasso is handig en het voorkomt dat uw abonnementen verlopen zonder dat u het wilt! Hieronder kunt u stap voor stap lezen hoe u automatische incasso kunt instellen en weer uitzetten:

  • Login op uw control panel: https://hspc.netnation.nl/cp/
  • Klik op 'Mijn Account'
  • Klik op 'Saldo'.
  • Klik op de factuur
  • Klik vervolgens op 'Betaal dit document'
  • Kies nu voor optie 2 'Betaal online en sla gegevens op' en klik op 'Ga door'
  • Volg nu de stappen zoals aangegeven

Voor het opzeggen van automatisch incasso verwijs ik u naar onderstaande instructie:

  • Login op uw control panel: https://hspc.netnation.nl/cp/
  • Klik op 'Mijn Account'
  • Klik op 'Betalingswijzen' (onder Betalingsbeheer).
  • Klik op het rekeningnummer dat u wenst te verwijderen
  • Klik vervolgens op 'verwijderen' en op OK
  • Uw Automatische Incasso is nu verwijderd

Heeft u vragen over de betaling? Stel uw vraag aan onze klantenservice@netnation.nl

Vraag & antwoord

Vind hier het antwoord op uw vraag. De meest voorkomende vragen staan per onderwerp gesorteerd. Natuurlijk kunt u ook op trefwoord zoeken.


Contact

Netnation
Dopheide 8a
9202 PB Drachten
t: 010 - 477 65 15
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 16:30 uur.


Helpdesk-onderwerpen