Netnation Europe

Goede support maakt het verschil. Onze helpdesk staat paraat om uw problemen snel en professioneel op te lossen.

Waarom krijg ik de foutmelding "Mail quota exceeded" of "Recipient's mailbox is full" ?

Terug naar de vragen voor het onderwerp Email

Is uw vraag hiermee nog niet volledig beantwoord? Zoek dan op trefwoorden uit uw vraag. Natuurlijk kunt u ook contact opnemen met onze helpdesk.




Waarom krijg ik de foutmelding "Mail quota exceeded" of "Recipient's mailbox is full" ?

Waarschijnlijk wordt deze melding veroorzaakt omdat uw instellingen van uw mail programma zo staan ingesteld dat u telkens wanneer u een mailtje ophaald, ook een kopie achterlaat op de server.
Uw e-mail programma (bijvoorbeeld Outlook Express) haalt uw email op van een van onze servers waar uw website en/of e-mail wordt gehost. Echter nadat u reeds succesvol mail heeft binnen gehaald, worden deze mails niet van onze servers verwijderd ('Een kopie van berichten op de server achterlaten'). De ruimte van uw mailbox op onze server is 50 MB. Als deze limiet is bereikt, kunt u geen email meer ontvangen.

U kunt dit heel eenvoudig verhelpen en voorkomen.
Hieronder een beschrijving hoe u dit in Outlook Express kunt aanpassen. Voor andere email programma's verwijzen wij u naar de desbetreffende handleiding.

1. Ga in Outlook Express onder 'Extra' naar E-mailaccounts', vink 'Bestaande e-mailaccount weergeven of wijzigen' aan en klik op 'Volgende'.
2. Selecteer het email account en klik op 'Wijzigen'.
3. Klik in het nieuwe scherm op 'Meer instellingen'.
4. Klik vervolgens op de tab 'Geavanceerd'. Onder 'Bezorging' kunt 'Een kopie van berichten op de server achterlaten' aan- of uitvinken.

Als deze aangevinkt staat, wordt alle email ook op de server bewaard en dat kost veel ruimte. Wij adviseren u deze optie niet aan te vinken. Staat deze optie uit, dan wordt de email die u via uw email programma binnen haalt, gewoon op uw computer bewaard en niet ook nog op de server. Zo blijft u altijd ruim binnen de limiet van de mailbox.

Vraag & antwoord

Vind hier het antwoord op uw vraag. De meest voorkomende vragen staan per onderwerp gesorteerd. Natuurlijk kunt u ook op trefwoord zoeken.


Contact

Netnation
Dopheide 8a
9202 PB Drachten
t: 010 - 477 65 15
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 9:00 en 16:30 uur.


Helpdesk-onderwerpen